ساعت و تاريخ

پرچم ایرانفارسی | Arabic | English بایگانی دی ۱۳۹۷ :: دوازدهمین امام

۱۱ مطلب در دی ۱۳۹۷ ثبت شده است

چرا با شنیدن نام امام زمان (عج) بلند می شویم?

وقتی نام حضرت حجه بن الحسن العسکری علیه السلام در مجلس امام رضا علیه السلام برده شد،آن حضرت از جای برخواست و دو دست مبارکش را روی سر گذاشت و فرمودند:(اللهم عجل فرجه و سهل مخرجه).
از امام صادق علیه السلام سؤال شد که چرا هنگام شنیدن نام امام زمان(عج) از جای خود برمی خیزیم؟
حضرت فرمودند:چون غیبت حضرت مهدی(عج) طولانی است و امام از شدت محبتی که به دوستداران خود دارند هر زمان که شخصی او را یاد کند ، نگاهی به او مینماید و سزاوار است که یاد کننده به جهت احترام و تعظیم از جای خود برخیزد.
پی نوشتها:منتخب الأثر،ص۵۰۵

صاحب الامری که زمین را از عدالت پر می کند.

ریان بن صلت: به امام رضا علیه السلام عرض کردم: ((شما صاحب الامر هستید؟)) فرمود:

(( من هم صاحب الامرم ولى آن صاحب الامر نیستم که زمین را پر از عدالت کند چنانچه پر از ستم شده است و چگونه او باشم با اینکه مى‏بینى بدنم لاغر است ولى قائم آنست که چون ظهور کند در سن پیرانست و سیماى جوانان را دارد، نیرومند باشد تا بجائى که اگر دست به بزرگترین درخت زمین اندازد آن را از جا بکند و اگر میان کوهها فریاد کشد سنگهاى آنها از هم بپاشد؛ با او است عصاى موسى و خاتم سلیمان علیه السلام، او چهارمین فرزند من است، خدا او را زیر پرده خود دارد تا بخواهد، سپس او را ظاهر کند تا زمین را پر از عدل و داد کند؛ چنانچه پر از جور و ستم شده است.[1]
1.کمال الدین  ج 2 ، ص 376 ، ح 7 ، بحار الاتوار ، ج 52 ، ص

ویژگیهای یاران امام زمان علیه السلام

امام حسن عسکری علیه السلام می فرماید:

«خداوند آنان را از سرشتی پاک و ریشه ای پاکیزه و گرانبها آفریده است، دلهایشان از کینه و دشمنی پیراسته، رخسارشان برای پذیرش حق آماده است و سیمایشان با نور فضل و کمال آراسته، آیین حق رامی پرستند و از اهل حق پیروی می کنند.» بحارالانوار ج۵۲ص۳۴۳

یاران امام زمان

بزرگترین و مهم ترین موضوعی را که باید مورد توجه قرار داد,یاران حضرت بقیه الله و روش آنان است  تا در اثر پیگیری از این راد مردان بلکه راهی برای خود پیدا نموده و بتوانیم به دنبال چنین شخصیتی گام برداریم وبرای رسیدن به آن مقام با عظمت تلاش کنیم. روزی نبی اکرم برای «ابی بن کعب» درباره قائم آل محمد و یاران او سخن می گفت. به اینجا رسید:«طوبی لمن لقیه و طوبی لمن قال به» خوشا بر مردمی که او را زیارت کنند.خوشا آنان که او را دوست می دارند.خوشا آنان که به امامت او اعتراف دارند. چرا که این سه گروه در جهان هستی سعادتمند و ناجی هستندو از مهالک و بدبختی ها به دور و چون اقرار به خدا ونبوت پیامبر اکرم صل الله علیه و آل وسلّم و امامت تمام ائمۀ طاهرین علیه السلام دارند.خدا برای آنها درهای بهشت رامی گشاید و زندگی آن ها در جهان بهشتی خواهد بود.مثل آنها در زمین چون مشکل است که هرگز بوی خوش از آن زائل نمی گردد و مثل آن ها در آسمان چون ماه درخشان است که هرگز نور او خاموش نمی گردد. باز پیامبر فرمود در امت من مهدی است که امت من به واسطۀ او به نعمتی می رسند که هیچ ملتی چنین نعمتی را ندیده اند.
امام باقر علیه السلام می گوید گویا می بینم اصحاب قائم علیه السلام که چگونه درجهان موفقیت پیدا می کنند. تا جایی که زمینی که آنها از آن گذشته اند,  ارزش و شخصیت پیدا نموده و مباهات می کند.
امام صادق علیه السلام می گوید که لوط پیغمبر آرزو داشت نیروی قائم آل محمد را داشته باشد.چرا که یاران او هر یک به قدر چهل مرد نیرو دارند و قلب آنان چون آهن سخت و  غیر قابل انعطاف می باشد واگر به کوهی از آهن بگذرند آن را پاره پاره می نمودند و هرگز از شمشیر دست بر نمی دارند تا جلب رضایت پروردگار نمایند.
آری!چنین افراد با ارزش که گذشت زمان طی قرون و فراز و نشیب های گوناگون در سازندگی آن ها اثر گذاشته و به گفتۀ رسول اسلام علیه السلام و پیشوایان دین انسان های نمونه ای هستند که در فشارهای سخت زندگی در طول قرون  و اعصار با دیدن مکتب های پر ارزش اسلامی توانسته اند نیرویی به دست آرند و موفقیتی را حاصل کنند که معصوم و مرد خدا آرزوی دین آنها را کند و برای آنها  درود می فرستد و نسبت به موفقیتی که  پیدا کرده اند آفرین گوید و چون به آن مقام رسند و آمادگی مقام شامخ انسانی قدم گذارند , در چنین فرصتی امام زمان آن ها را احضار نموده و در ظرف یک شب313 نفر طبق منابع اسلامی به طرزی اسرار آمیز از نقاط مختلف گیتی خود را درمکه به  پیشگاه مقدس امام زمان می رسانند.
در اینجا باید توجه داشت که تنها یاران آن حضرت این سیصد و سیزده نفر نیستند. بلکه در بدو کار این عدد نمونه ای است از شخصیت هایی که در اثر مرور زمان و گذشت ایام به عالی ترین درجۀ انسانی رسیده اند برای تشکیل حکومت الهی گرد رهبر و پیشوای دادگستر جهان درمکۀ معظمه جمع می شوند و حکومت داد گستر را تشکیل و برنامه را به جهان اعلام می کنند. پس امام زمان با یاران با ارادۀ خود که همه شیعیان اویند حرکت نموده وبه مدینه می آیند و در آنجا جد بزرگوار پیامبر اکرم صل الله علیه و آل وسلّم و صدیقۀ طاهره بانوی مدافع اسلام را زیارت نموده و به سمت نجف حرکت می کند. به کوفه که وارد می شوند در حدود ده هزار نفر از مردان پاکدل با ارادۀ مثبت به دور او حلقه زده و این افراد بهترین افراد روی زمین می باشند که دلهایی نیرومند مانند پاره های آهن دارند.
عجب است وقتی امام صادق علیه السلام  از انصار و این گسترش دهندۀ عدل نام می برد سوگند یاد می کند این ها گنج هایی گران بها هستند که طلا و نقره آنها را تشکیل  نداده بلکه ارزش آنها بالاتر از این است که آن ها را به طلا و نقره بسنجند. آنها مردانی هستند که گنج های معنویت و انسانیت را تشکیل داده و خدا را آن طور که باید شناخته اند. انسانی  هستند خداشناس,مردانی هستند که در زندگی به خدا رسیده اند چنین گوهر های پر ارزش یاران دلباختۀ امام زمان مهدی هستند.
باز دربارۀ یاران حضرت مهدی امیر المومنین علی علیه السلام می فرماید. این ها جوانانی هستند با نشاط و در بین آنها تعداد کمی مردان سالخورده دیده می شود که چون سرمه درچشم و نمک در غذا می باشند چقدر نمک در غذا کم استعمال می شود.
از این تشبیهی که پیشوای عالم انسانی پیرمردان را سرمه و نمک نمود شاید بتوان استفاده نمود که اصحاب مهدی علیه السلام همه جوانند و همه دارای نشاط و نیرو هستند و اگر مردانی سالخورده به  چشم می خورند و تعداد کمی را تشکیل می دهند اینها از افراد برجسته ای هستند که موقعیت آن ها چون سرمه چشمگیر است و هر کس در بدو نظر به آنها توجه می کند ,آن ها او را جلب می کنند و از طرفی هم خود آنان در اجتماع هر چند کم باشند به منزلۀ نمک هستند که می توانند انسان ها را درجامعۀ بشری با صورتی زیبا تحویل دهند به طوری که اجتماع آن ها را بپذیرد و قبول کند و از آنها بهره برداری نماید.
بنابراین جوانان نیرومند و سرشار از نشاط اجتماع بشری را به حرکت در می آورند ولی باید در بین آن ها مردان سالخورده زینت بخش جمعیت آن ها باشد و بتواند آن ها را در جوامع بشری پیش برد و پذیرشی برای آن ها در قلب ها به وجود آورد. این گروه انسان ساز دادگستر برای واژگون کردن کاخ ستم به حرکت در می آیند و امام زمان سرکرده و فرماندۀ این قوا به امر پروردگار می باشند لذا از کسی جز خدا باک ندارند و هرگونه مانع و رادعی را از جلوی پای خود بر می دارند.
منبع :کتاب همه در انتظار اویند نوشته آیت الله حسن سعید ص154-156

من نحوه ی ارتباط با امام زمان علیه السّلام و واسطه قرار دادن ایشان رو بلد نیستم.
من در درونم با خدا خیلی صحبت می کنم و زیاد دعا می کنم و از این کار لذت می برم ولی نحوه ی ارتباط با امام زمان علیه السّلام و واسطه قرار دادن ایشان رو بلد نیستم. می دونم شرم آوره ولی من هنوز نتونستم طوری با امامم صحبت کنم که دچار شرک نشم.
لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

متن پاسخ

با عرض سلام خدمت شما کاربر گرامی
پیامبر و ائمه علیهم السّلام دارای دو جنبه بشری و الهی هستند. آنان هم بشرند و هم با عالم وحی ارتباط دارند.
از جنبه بشری و ظاهری، انسان های فطری و طبیعی هستند.
امام زمان علیه السّلام هم چنین است. ایشان در خواصّ انسانی مانند سایر افراد بشرند؛ اما در حد اعلای فضائل انسانی.
هنگامی که ما به یک انسان معمولی سلام می کنیم، او به ما جواب می دهد. وقتی یک گام  از سَرِ مهر و عاطفه به سوی او برمی داریم، عکس العمل نشان می دهد. امام زمان علیه السّلام – که به خصوص دل پر مهر و محبتی دارند، وارث پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم رحمت اند؛ دارای محبت و مِهر علوی اند؛ بسیار پرعاطفه و مهربان اند و مصداق تامّ و کامل حدیث مشهور حضرت امام رضا علیه السّلام  که در معنای امام می فرمایند:
الْإِمَامُ‏ الْأَنِیسُ‏ الرَّفِیقُ وَ الْوَالِدُ الشَّفِیقُ وَ الْأَخُ الشَّقِیقُ وَ الْأُمُّ الْبَرَّةُ بِالْوَلَدِ الصَّغِیر (1)
یعنی امام همدمی همراه و چونان پدری مهربان و همانند برادری هم دل است و به سان مادری که نسبت به فرزند خردسال خود دلسوز است.
آری، امام همانند برکه است. امام مانند باران رحمت است. امام به سان ماه تابان است که آرامش می آورد. امام چون خورشید است که حیات می بخشد.
بنابراین، به یقین در برابر ما واکنش لازم را ابراز می دارد. انبیاء و اوصیا انسان هایی والا و برترند و در رأفت و محبت، بی نظیر.
آنان در اندیشه ی هدایت خلق، تمام همّ خود را به کار می برند. بنابراین ارتباط در زمان غیبت، معنوی و روحانی است، رابطه ی دل و قلب است.
این نحوه ارتباط معنوی با دو وسیله ممکن است فراهم گردد: یکی مراقبت در اعمال و رفتار و دیگری آراستن درون یا ایجاد سنخیت باطنی.
... برای فرج او دعا کنیم. با زیارات وارده، حضرتش را زیارت کنیم. برای سلامتی آن حضرت صدقه بدهیم. هدیه های معنوی به آستان او تقدیم کنیم.
به نیابت از آن حضرت، حج و عمره و زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السّلام و ... انجام دهیم، به فقرا رسیدگی کنیم، به ایتام شیعه سرکشی کنیم.
از این راه ها با ایشان ارتباط معنوی به دست می آید. آن بزرگوار هم قول داده اند که اگر کسی با ما ارتباط داشته باشد، او را رها نمی کنیم و از نظرمان دور
نمی داریم. در کتب روایی آمده است که آن حضرت به شیخ مفید فرموده اند: ما از رعایت حال شیعیان دریغ نمی ورزیم و شما را فراموش نمی کنیم. (2)
پس راه ارتباط برقرار کردن با امام عصر علیه السّلام و سخن گفتن و نجوا کردن با ایشان، این است که با انجام کارهای ذکر شده، یک قدم به سمت ایشان برداریم و خود را به او نزدیک تر کنیم.
نکته ی دیگر این که با همه ی توصیفات و شؤونی که برای امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قائلیم، ولی ایشان بنده خدا هستند و هرچه دارند از حق تعالی
می گیرند؛ و نه خود ایشان و نه هیچ کس دیگری، ایشان را مستغنی از خداوند نمی داند.
ولی به جهت تقرب و آبرویی که امام زمان علیه السّلام نزد خداوند دارد، ما ایشان را واسطه می کنیم تا حوائج مادی و از آن مهمتر حوائج معنوی مان را برآورده سازند.
زیرا خداوند هم ما را به چنین روشی راهنمای کرده است: قوله:‏ اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ‏ الْوَسِیلَةَ فقال تقربوا إلیه بالإمام... (3)

برای مطالعه ی بیشتر مراجعه کنید به:
کتاب وصال در فراق (در پیوند معنوی با ساحت قدس مهدوی) نوشته سید حسین حسینی
کتاب مِهر محبوب (بررسی و تحقیق در آثار و خواصّ محبت امام عصر علیه السلام) نوشته سید حسین حسینی
 
منابع:

1. کافی، جلد1 صفحه200
2. احتجاج جلد2 صفحه 497؛ برگرفته از کتاب یاد محبوب نوشته سید حسین حسینی جلد1 پرسش30
3. تفسیر القمی جلد‏1 صفحه168 [سورة المائدة(5): الآیات 32 الى 40] ..... صفحه
آیا حضرت مهدی عجل الله فرجه شریف شهید شده اند؟

دراین جا به سه دلیل دیگر برای رد ادعای قائلین به شهادت حضرت ارائه می‌نماییم:
۱٫در روایات متعددی نقل شده که یکی از مهم ترین دلایل غیبت حضرت مهدیعجل الله تعالی فرجه الشریف حفظ جان مبارک امام می‌باشد.
امام صادق علیه السلام می‌فرمایند:
لِلْقَائِمِعجل الله تعالی فرجه الشریف غَیْبَةٌقَبْلَ قِیَامِهِ…یَخَافُ عَلَى نَفْسِهِ الذَّبْح.‏
قائمعجل الله تعالی فرجه الشریف قبل از قیامش غیبتی خواهد داشت زیرا بیم آن می‌رود ( که دشمنان ) او را بکشند.
دشمنان که از طریق اخبار و روایات فهمیده بودند که بساط اهل باطل با دستان قدرتمند حضرت مهدیعجل الله تعالی فرجه الشریف برچیده خواهد شد برای ریختن خون آن حضرت به طمع افتادند؛ اما خداوند متعال حجت خود را از دیدگان همه غایب کرده و بدین وسیله تا به امروز جان مبارک آن حضرت را حفظ نموده است.
حال آیا منطقی است که بگوییم خداوند متعال بیش از ۱۱۷۰ سال حجت خود را برای در امان ماندن از گزند بدخواهان غائب نموده است و بعد از آن حضرتش را ظاهر نماید و اجازه دهد به دست اهل باطل به شهادت برسد؟ در این صورت حکمت این همه سال غیبت چه خواهد بود؟!
آیا خداوندی که حدود ۱۲ قرن حجتش را در دوران حکومت جور از هربلایی مصون داشته است اجازه خواهد داد که در دوران حکومت حقّة اهلبیت علیهم السلام خونش به زمین ریخته شود؟
۲٫ رسالت مولای ما این است که زمین را از هرگونه شرک و نفاق تطهیر کند و بهشت صغری را در زمین محقق سازد و همان طور که پیش از این اشاره شد برای دستیابی به این آرمان بزرگ، باید از ظواهر عبور کرد و حتی مخفی ترین حق ستیزی‌ها را نیز باید از میان برداشت. این است که در روایات، حضرت مهدیعجل الله تعالی فرجه الشریف را مأمور به باطن معرفی نموده اند و تصریح شده که منافقان، در آن روز امان نخواهند یافت.
امام صادق علیه السلام می‌فرمایند:
فَإِذَا خَرَجَ الْقَائِمُعجل الله تعالی فرجه الشریف لَمْ یَبْقَ کَافِرٌ بِاللَّهِ الْعَظِیمِ وَ لَا مُشْرِکٌ بِالْإِمَامِ إِلَّا کَرِهَ خُرُوجَهُ حَتَّى لَوْ کَانَ کَافِرٌ أَوْ مُشْرِکٌ فِی بَطْنِ صَخْرَةٍ لَقَالَتْ یَا مُؤْمِنُ فِی بَطْنِی کَافِرٌ فَاکْسِرْنِی‏ وَ اقْتُلْه‏..‏.؛
هنگامی که قائمعجل الله تعالی فرجه الشریف قیام نماید هیچ کافری به خداوند بزرگ و هیچ مشرکی به امام نمی‌ماند مگرآن که از قیام آن حضرت اکراه داشته باشد تا آنجا که اگر کافری در دل سنگی پنهان شده باشد آن سنگ به زبان آمده می‌گوید: ای مؤمن، در دل من کافری پنهان شده مرا بشکن و او را بکش.
با این اوصاف آیا دشمنان و بدخواهان حتی مجالی برای زنده ماندن خواهند یافت چه رسد به این که…؟
۳٫ هنگامی که دربارة شهادت حضرت حجت علیه السلام سخن می‌گوئیم نباید فراموش کنیم که با آمدن آن بزرگوار هدف خداوند از خلقت محقق شده و آن هدف چیزی نیست جز تشکیل دنیایی مالامال از نور و حقیقت، دنیایی که در وصف آن آمده:
۱- خداوند به وسیلة مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دل‌های تمامی بندگان را از عبادت پر می‌کند و عدالتش را بر آنان می‌گستراند.
۲- خداوند به وسیلة مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دروغ‌گویی و درنده‌خویی را نیست و نابود می‌کند.
۳- تمام مردم (در آن روزگار) به اطاعت و خشوع و دیانت می‌کوشند.
۴- شرارت از میان می‌رود و خیر و خوبی باقی می‌ماند.
۵- (کوچکترین) اثری از ظلم و بدعت دیده نخواهد شد.
۶- کینه از دل‌های تمامی بندگان بیرون می‌رود.
۷- همة زمینیان و آسمانیان و پرندگان از حکومت او راضی هستند.
۸- در روزگار حکومت او دنیا و اهلش پاک می‌شوند.
۹- زمین از معرفت خداوند پر می‌شود همان گونه که دریا پر از آب است.
۱۰- (مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف) دژهای گمراهی را فتح می‌کند و دل های سیاه قفل خورده را تسخیر می‌نماید.
۱۱- کافری نخواهد ماند مگر این که ایمان آورد و فاسدی نخواهد ماند مگر اینکه اصلاح شود.
۱۲- زمین از عدل و داد آکنده خواهد شد همان طور که پیش از آن از ظلم و جور پر شده است.
۱۳- نسلی به دنیا می‌آیند که جز عدالت را نمی‌شناسند و به غیر عدالت عمل نمی‌کنند.
۱۴- مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف تمامی خلق را بر توحید پروردگار گرد هم می‌آورد.
در آن روزگار جبهة باطل به کلی نیست و نابود گردیده و نفاق و دوروئی از ریشه خشکانده می‌شود، پرچم حکومت جهانی اهلبیت علیهم السلام با دستان توانمند حجت خدا برافراشته شده و در سایة این حکومت نورانی، جان و دل تک تک انسان‌ها صیقل خورده و با نور ایمان و مودت اهلبیت علیهم السلام روشنی می یابد.

منبع:کتاب مهدی اثر محمد مهدی قائمی ص173

صبر بر فراق و حفظ ایمان

دوران جدایی از حجت معصوم, یک «آزمایش الهی» است. تحمل رنج هجران و  غم دوری سخت است, ولی دلسوختگان مؤمن , هم بر این فراق دراز مدت صبر می کنند و هم ایمان خود را به ظهور و وعده الهی از دست  نمی دهند.
امام حسن عسکری علیه السلام فرموده است:«قائم پس از من,فرزند من است. او غیبتی دارد که به سبب طول مدت ,دلها را قساوت می گیرد.» تنها صاحبان ایمان پای بر جای می مانند؛ کسانی که خداوند ,دل هایشان را با ایمان استوار کرده و با روحی از جانب خویش,تاییدشان کرده است.
از غیبت طولانی در روایات بسیاری سخن به میان آمده است. در این مدت ,حرف و حدیث ها , ایجاد شک و شبهه , طعن , طنز , استهزاء و تحقیر نسبت به مؤمنان معتقد به آن امام غایب فراوان خواهد بود. کسانی که ایمانشان ضعیف باشد,دچار تردید و بی اعتقادی می شوند, ولی دل های استوار, از این امتحان سر افراز بیرون می آیند و صبور و مؤمن باقی می مانند.
اینک بیش از هزار سال از غیبت آن حضرت می گذرد.
هم فراق آن حضرت و هم تحمل زخم زبان ها و ایستادگی در مقابل شبهه آفرینان وسوسه گر بر منتظران شیفته دشوار می باشد, ولی وظیفه ما صبر و مقاومت است. در یکی از دعاهای عصر غیبت آمده است:
اللهم و لا نسلبنا الیقین لطول الامد فی غیبته و انقطاع خبره عنا.....:خدایا !یقین ما را از ما مگیر,به خاطر طول کشیدن غیبتش و بی خبر ماندن ما از او. یاد او و انتظارش را و ایمان به او و یقین به ظهورش و دعا برای حضرتش را از یاد ما مبر!تا آنکه طول کشیدن غیبت ما در این مورد, همچون یقین ما به قیام پیامبر و  وحی و قرآن باشد. دل های ما را بر ایمان به او استوار و نیرومند گردان, تا ما را به دست او به راه صحیح هدایت کنی.
و در یکی دیگر از دعاهای عصر غیبت آمده است:
و لا تسلبنا دلک فی حیاتنا و لا عند و فاتنا حتی تتوفانا ,و نحن علی ذلک غیر شاکین و لا ناکثین و لا  مرتابین و لا مکذّبین :این راه و مرام   را (باور به آن حضرت و ثبات عقیده )تا وقتی زنده ایم و تا آخرین لحظه حیاتمان از ما مگیر,چنان باشیم که از دنیا برویم , بی آنکه در این مسئله به شک و تردید افتیم, یا پیمان بشکنیم, یا دروغ پنداریم.
امام کاظم علیه السلام نیز در حدیثی فرموده است:«هنگامی که پنجمین فرزندم غایب شد,مواظب دین خود باشید و مبادا کسی شما را از دین خارج سازد.»

                          هم نهان و هم پیدا,در مثل چو خورشیدی    گرچه از نظر چندی است , زیر ابر پنهانی

منبع:کتاب برای اینکه بیایی از تولیدات فرهنگی آستان مقدس رضوی

استقامت و ایستادگی منتظران در مشکلات و سختی ها
انتظار ظهور»، یکى از بزرگ‌ترین عوامل پایدارى، استقامت و مقاومت در برابر سختى‌ها و مشکلات عصر غیبت است.

انتظار مسلمانان-به‌ویژه شیعیان- را در برابر ظلم‌ها، فساد‌ها، زورگویى‌ها و انواع بلا‌ها و سختى‌ها، ثابت و پابرجا نگه مى‌دارد و به آنان دل و جرأتمى‌دهد تا در برابر تهدید‌ها، تطمیع‌ها و سخت‌گیرى‌هاى دشمنان اسلام، خود را نبازند و از هیچ‌چیز و هیچ‌کس نهراسند.
پیامبر اکرم(صلّى اللّه علیه و آله و سلّم)به مسلمانان صدر اسلام فرمود: «بعد از شما قومى خواهد آمد که پاداش هریک از آن‌ها برابر پاداش پنجاه نفر از شما است». گفتند:اى رسول خدا! مگر نه این است که ما در حضور شما، در بدر و احد و حنین شرکت کردیم و قرآن در میان ما نازل شد؟! فرمود: «اگر آنچه بر آن‌ها روى خواهد داد، بر شما روى مى‌داد؛ شما نمى‌توانستید چون آن‌ها صبر و شکیبایى را پیشه خود سازید.» و نیز فرمود: «… برادران من کسانى‌اند که در آخر الزمان مى‌آیند و ندیده، به من ایمان مى‌آورند… استقامت هریک از آن‌ها در دین خود، از کندن خارهاى گون در شب تاریک و به دست گرفتن آتش گداخته، سخت‌تر است. آن‌ها مشعل‌هاى هدایت‌اند که خداوند آنان را از فتنه‌هاى تیره‌وتار، نجات مى‌بخشد.»
امام حسین (علیه السّلام)نیز در این‌باره مى‌فرماید:«… کسانى که در زمان غیبت او در مقابل آزار و تکذیب، استقامت مى‌کنند، مانند کسانى‌اند که در حضور رسول خدا شمشیر زده‌اند.»
_____________________________________
برای مطالعه بیشتر  میتوانید به منبع مطلب که کتاب مهدویت(پیش از ظهور) حجه الاسلام رحیم کارگر هست مراجعه  کنید.

منبع:سایت منجی دوازدهمی

امام زمان را رهبر داعشی ها و دجال معرفی کرده اند!!

امام زمان را رهبر داعشی ها و دجال معرفی کرده اند!!

 

 

کمک به دیگران  از ویژگی های یاران امام زمان علیه السلام

درجمع اقوام و خویشان بودیم بزرگترها ازحساب بانکی همدیگرصحبت می کردند؛پس اندازهای میلیونی….

ناگهان رضا گفت:واقعا شما مسلمان هستید؟!من یک همکلاسی دارم که پدرش مشکل کلیه دارد وباید هفته ای دوبار به بیمارستان برود آن وقت شما نشسته اید از حساب های میلیونی بانکی خود صحبت می کنید.

امام علی(علیه السلام)دروصف یاران امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)‌می فرمایند:او ازیارانش بیعت می گیردکه طلا ونقره نیندوزند.(۱)
(۱)منتخب الاثرص ۴۶۹